Opis ukończenia gry


RUINED VILLAGE
Złodziej który ukradł klucz jest w piwnicy tawerny. Najpierw jednak skieruj się w przeciwnym kierunku, nad brzeg morza (nie zapomnij się uzbroić, - po drodze są Trolle (Troll, żywotność 30, pancerz 0) - to dosyć łatwe do pokonania stwory, ale nie lekceważ ich. W plecaku masz Ostrze Atimara - obrażenia 5, niezniszczalne. W przeciwieństwie do większości broni w Drakanie, ten mieczyk się nie zużywa, za to jest najsłabszą z broni, i w momencie kiedy zaczyna brakować miejsca w plecaku dobrze jest go wyrzucić).
Rada: dobrze jest robić quick-save'a po każdej wygranej walce, i porządnego save'a co jakiś czas. W domu po prawej na półce stoi Eliksir Zdrowia (aby go wziąć naciśnij USE). Po pochyłym urwisku obok spalonego domu po lewej można zjechać na dół. Znajdziesz tam szczątki jakiegoś jegomościa, trzy Eliksiry, i Mithrilowy Krótki Miecz (obrażenia 10 AP - przebijające pancerz, wytrzymałość 100/100.
Broń przebijająca pancerz zadaje obrażenia nie pomniejszone o wartość pancerza przeciwnika, przydaje się później). Następnie wskocz do wody, i zbadaj małą zatoczkę po lewej. W porzuconym obozowisku znajdziesz (USE) Topór Bitewny Duncana (obrażenia 25, wytrzymałość 15/150. Broń jest dosyć dobra jak na początek gry, ale jak widać na długo nie starczy).
W miejscu w którym był miecz jest wejście do jaskini - mam nadzieję, że nie boisz się pająkow? (Crawler, żywotność 22, pancerz 0) Najlepszą taktyką na nie jest: przykucnąć i poczekać aż się zbliży, ewentualnie odturlać się kawałek. Poza tym są wrażliwe na ogień. Przyda się toporek znaleziony przed chwilą. Potem wskocz do wody i przepłyń na drugi brzeg jeziorka. W dalszej części jaskini trzeba przepłynąć kawałek pod wodą i pokonać kilka pająków. Za kratą są pająki i złodziej którego szukamy - przy odrobinie szczęścia pozabijają się sami. W tym momencie topór powinien już być prawie zużyty - informuje o tym migająca ikonka w prawym dolnym rogu. Broń zużywa się ilekroć w coś (lub kogoś) się nią uderza, więc do rozbijania beczek, skrzynek itp. lepiej nie używać najlepszej jaką mamy. A w beczkach mogą czasem być przydatne przedmioty, więc warto rozwalać wszystko co się znajdzie. Do tego celu można zostawić sobie niezniszczalne Atimar's Blade, ale później wszelaka broń i tak nie będzie nam się już mieścić w plecaku. Na stole leży klucz.
Dobrze jest nadstawiać uszu. Czasem o obecności wroga może ostrzec nas dźwięk jaki wydaje (i pewnie czasami też zapach, ale aż takiego realizmu chyba autorzy gry nie przewidzieli). Rynn czasami też udziela nam wskazówek. Za drzwiami jest Troll. Po skrzynkach można się dostać na górę. O beczkę oparta jest Maczuga (10, 100/100 - jedna z najsłabszych broni, ale na początek może być). Trochę dalej, pod schodami jest Troll, zbrojny we flaszkę. Na górze, za barem jest Pała (7, 25/25), a w jednym z pokoi Eliksir. Przed tawerną trzeba pokonać Trolle - jeden duży, drugi mały. Poza wielkością chyba nie ma pomiędzy nimi istotniejszej różnicy, poza tym, że mały unika ciosów schylając się, a duży podskakuje. Życia mają tyle samo. No, może większy zadaje więcej obrażeń. Jak widać, wrogowie mają czasem przy sobie pożyteczne przedmioty.
Na lewo dwa Padlinożerce (Scavenger, 53, 0) dobijają Trolla. Kiedy skończą, zajmą się tobą. Taktyka na nie jest podobna do tej na pająki, tylko nie można im pozwolić podejść za blisko. W grocie jest Zardzewiała Kolczuga - pancerz 20, wytrzymałość 15/100 (tak, pancerz zużywa się w miarę jak obrywamy). Kiepski to pancerz, ale na razie musi wystarczyć. Ścieżka prowadzi pod górkę, na górze jest jeszcze jeden Padlinożerca, i zerwany most. Wskocz do rzeki i płyń pod prąd (najłatwiej jest tuż przy dnie). Wyjdź na brzeg po prawej stronie. Ekhmm... wychodek jest zajęty. Brzydal ma dwa Eliksiry Zdrowia i Napój Niewidzialności (fajna rzecz). Wspinając się na górkę nieopodal a następnie zjeżdżając z niej znajdziesz się obok miejsca, gdzie była kolczuga. Po drodze do wioski zaatakują cię dwa Padlinożerce, a za gospodą jest jeszcze jeden. Wieśniaka zaatakowanego przez Trolla niestety nie da się uratować. Pobliskim mostem dostaniemy się do domu Atimara. Po drodze zza winkla wyskoczy Scavenger. Drzwi do domu otwiera się oczywiście kluczem. Na półce stoi Napój Życia (przywraca pełnię zdrowia), a na stole leży książka. Przed domem czekają na ciebie dwa Trolle (jeden duży, drugi mały), a w pobliskim lesie, za przewróconym wozem, urządziły zasadzkę jeszcze trzy. Podążając dalej tą ścieżką napotkamy jeszcze jednego, który ma pancerz 3 i Napój Życia.
Doszliśmy do sanktuarium nad brzegiem morza. Za prawym winklem jest Eliksir. Połóż księgę na lichtarzu, i zejdź po schodach na dół. Poznasz historię Mrocznych Wojen. Po skalnych występach zejdź na dół. Uważaj na ruchome ostrza. W tym miejscu spoczywa ciało bohatera Herona. Tu także ukryty jest kamień duszy jego smoka - Arokha. Aby go zdobyć należy nacisnąć jednocześnie ruchome płyty w podłodze. Uszkodzoną rzeźbę można przesuwać. Winda zabierze cię z powrotem na górę. Po przejściu mostu pokonaj parę Trolli. Te przy ognisku są zajęte sportem walki, więc możesz spokojnie przekraść się do pobliskiej jaskini (uwaga, Scavenger), gdzie znajdziesz Napój Życia i Żelazny Młot (15, 25/25. Ta broń ma duży zasięg, co przydaje się żeby trafić i nie zostać trafionym). W obozowisku znajdziesz Zardzewiały Topór (12, 35/75). Uważaj, beczki są wybuchowe. Użyj głazów aby ukatrupić stojące niżej Trolle (celuj w beczki, i skradaj się). Na drugim brzegu stoi Troll - potencjalny laureat nagrody Darwina. W pobliskiej jaskini za skrzynkami leżą Strzały (obrażenia 10). Za uszkodzonym mostem, na prawo od następnego jest cmentarz, a za drzewem na prawo od niego Eliksir i Zużyty Długi Miecz (15, 30/150. Wbrew temu, że w jego właściwościach zasięg jest opisany jako średni, w rzeczywistości jest, jak sama nazwa wskazuje - długi). Statua po prawej wewnątrz krypty trzyma w rękach Napój Życia. Scavenger broni dwóch Kryształów Ognia - przydatna rzecz, gdy otaczają cię wrogowie, zwłaszcza pająki. Tylko nie wiedzieć czemu nieużywane znikają z plecaka. Przy wyjściu z krypty czeka Scavenger. Za mostem w lewo, w cieniu ukryte jest wejście do jaskini, która zaprowadzi nas wyżej. Most po prawej na wiele się nie zda. Za skałą na lewo jest drugi. Hmm... dać Trollowi kamień... uważaj, z prawej jest drugi. W jaskini za mostem po prawej (2 Scavengery, do jednego z nich można się zakraść - cios zadany znienacka jest wielokrotnie silniejszy.) jest Eliksir i Zużyta Kolczuga (pancerz 20, wytrzymałość 25/100).
Na lewo od mostu znajdziemy się przed zębatym wejściem do jaskini. To tutaj mieszka Arokh. Proponuję na razie nie wchodzić do środka i zbadać teren. Okazuje się, że Scavengery, jak i większość stworów, boją się wody. Nie wejdą za tobą, ale spokojnie zaczekają na brzegu aż za pomocą długiej broni je wykończysz (zwłaszcza kombosem prawo + przód + atak). Idąc wzdłuż rzeki znajdziemy wejście do kolejnej jaskini (2 Scavengery), prowadzącej do kolejnego obozu Trolli, gdzie znajdziemy 2 Eliksiry i kolejną Maczugę. Do Trolli można się cichutko zakraść i błyskawicznie je uśmiercić. Z powrotem do jaskini Arokha. Uwaga na pułapki. Nad pierwszym ostrzem wystarczy przeskoczyć w odpowiednim momencie. W ciemnościach po prawej schowane są 2 Eliksiry. Następne ostrze trzeba przeskoczyć, a potem przeturlać się. Następną przeszkodę pokonujemy biegnąc zaraz po tym jak ostrza się schowają, a następnie kucając. Przed tobą krucha posadzka. Najlepiej jest przebiegnąć po niej, przeskakując dziury, najszybciej jak się da. Jesteś w legowisku Arokha. Śpi kamiennym snem od czasu śmierci swego ludzkiego przyjaciela. Aby go obudzić, podejdź do pylonu na środku sali. Witaj, malutki!

Elveez